Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی
Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی

دریاچه کوه گل

دریاچه کوه گل در شمال شهرستان بویراحمد و در شمال‌شرقی شهر توریستی سی‌سخت در «دهانه انبری» گردنه مشهور «بیژن» و تپه‌های «کوه گل» واقع شده است.

این منطقه زیبا که در فاصله هشت کیلومتری شرق سی‌سخت و 44 کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه‌گل، دشت‌های لاله‌های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.


 محل استقرار دریاچه یکی از زیباترین نواحی استان است که در فصل بهار و تابستان از انواع گل‌های شقایق، گیاهان وحشی و آویشن خوش عطر کوهستان مملو می‌شود.

 در فصل تابستان، تجمع پرندگان مهاجر همراه با پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه، زیبایی حیرت‌انگیزی پدید می‌آورد. از جمله پرندگان مهاجر می‌توان به انواع مرغابی و اردک کله‌سبز، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و چنگر اشاره کرد.


 در کنار این مجموعه زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باعث افزایش چشم‌انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است.


 این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز توریستی در سطح کشور است. در محدوده‌ای به وسعت نیم هکتار و عمق 15 متر در فصل بهار و تابستان از زیبایی خاصی برخوردار است.


 وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه‌گل از جاذبه‌های دیگر در این مکان است که در سال‌های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رعایت حال مسافران و گردشگران کار سکوسازی، زیرساخته‌ها و مراکز بهداشتی صورت پذیرفته و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.