Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی
Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی

راهنمای طبیعت‌گردی کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر تمام جهان را زیر پا بگذارید، هیچ دو جاذبه طبیعی را پیدا نمی‌کنید که کاملاً مشابه هم باشند. این هنرنمایی طبیعت است که در هر منطقه ردپای خاصی از خودش به جا گذاشته و تمام دوستدارانش را شگفت‌زده کرده است. در یک منطقه گیاهان وحشی با بافت ویژه خالق این شاهکار هنری هستند. در نقطه دیگر طبیعت یک محیط امن برای زندگی موجودات کم یاب فراهم کرده است. محیطی مانند قطب جنوب که پنگوئن‌ها می‌توانند با آرامش خاطر در آنجا زندگی کنند. باتلاق‌ها، غارهای نمکی، صخره‌های رنگارنگ، رودها و رودخانه‌ها و جنگل‌هایی که سقف آسمان را به رنگ متفاوتی به تصور می‌شکند از دیگر نقاشی‌های هنری هستند که طبیعت گردان را شیفته خودشان می‌کنند.

اما طبیعت به اندازه‌ای که زیبا است می‌تواند ترسناک و ناامن هم باشد؛ بنابراین برای دیدن جاذبه‌های طبیعی باید با یک تور لیدر طبیعت گردی حرفه‌ای همراه شوید. راهنمای طبیعت گردی مسیرهای امن را به خوبی تشخیص می‌دهد و محل‌هایی را برای بازدید انتخاب می‌کند که زیبا و قابل کمپ زدن باشند.

 

طبیعت فقط با حضور راهنمای طبیعت گردی امن می‌شود

چرا تورهای طبیعت گردی پر طرفدار هستند؟

افراد مختلف سلیقه‌های متفاوتی دارند. بعضی از گردشگران با دیدن بناهای تاریخی سر شوق می‌آیند و دوست دارند درباره حوادثی که یک بنای تاریخی از سر گذرانده بیشتر بدانند. برای دوست داران طبیعت هم زبان گفتگوی خاصی بین توریست‌ها و جاذبه‌های طبیعی وجود دارد؛ اما دلیل این همه کشش انسان‌ها نسبت به طبیعت چیست؟

اولین دلیلی که شما را وارد می‌کند کوله بارتان را برای یک سفر طبیعت گردی آماده کنید دیدن جاذبه‌هایی است که حتی تصور کردن آن‌ها ممکن نیست! بنابراین این عظمت طبیعت است که گردشگران را برای همراهی با راهنمای طبیعت گردی آماده می‌کند.

از طرف دیگر، انسان‌ها از آزادی لذت می‌برند و برای فرار از فشارها و چهارچوب‌های زندگی شهری، به سمت طبیعت جذب می‌شوند. در نهایت شناخت محیط زیست و علاقه به ماجراجویی‌های غیر قابل پیش‌بینی است که طبیعت گردی را برای گردشگران جذاب می‌کند.

 

دیدن جاذبه‌های طبیعت واقعیت زندگی را نشانتان می‌دهد

معرفی انواع تورهای طبیعت گردی

برای تور لیدری طبیعت گردی شدن باید انواع تورهایی که با هدف دیدن و شناختن طبیعت اجرا می‌شود را بشناسید. چون بعد از شناخت این تورها است که می‌توانید مسیر اصلی خودتان را در طبیعت گردی پیدا کنید و شغلی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید و جای پیشرفت برایتان وجود دارد. تورهای طبیعت گردی معمولاً با اهداف زیر اجرا می‌شوند.


تورهای گردشگری مبتنی بر طبیعت

این تورها پایه و اساس سفرهای طبیعت گردی را شکل می‌دهد و با هدف شناخت طبیعت و حیات وحش اجرا می‌شوند.


تورهای گردشگری اکوتوریسم

هدف اصلی اجرای این تورها روی شناخت طبیعت و ساختار آن تمرکز دارد. تفاوت اکوتوریسم با طبیعت گردی در این است که این تورها با کمترین آسیب‌رسانی به محیط زیست اجرا می‌شوند.


تورهای گردشگری حیات وحش

حیات وحش هم بخشی از طبیعت است که گردشگران به دیدن آن علاقه‌مند هستند. افرادی که از تماشای گونه‌های مختلف جانوری لذت می‌برند و تمایل دارند که از نزدیک حیات وحش طبیعی را لمس کنند با این تورها همراه می‌شوند. از جمله تورهای حیات وحش می‌توان به سافاری در آفریقا اشاره کرد.

 

حیات وحش را با تورهای طبیعت گردی بشناسید

تورهای گردشگری کویر نوردی

طبیعت فقط در جنگل و سرسبزی و کوه و دریا خلاصه نمی‌شود! بلکه کویر و تماشای جاذبه‌های اسرارآمیز آن هم طرفداران خاص خودش را دارد. تورهای ماجراجویی کویر نوردی با هدف تجربه زندگی در سکوت، تماشای آسمان کویر و تفریح انجام می‌شود.


چرا به راهنما طلبعت گردی نیاز داریم؟

 راهنمای طبیعت گردی کیست ؟ چرا باید با او همراه شویم؟ اغلب سفر دوستان و طبیعت دوستان با خودشان فکر می‌کنند که دیدن جاذبه‌های طبیعی نیازی به همراه ندارد. چون طبیعت خودش زبان دارد و مسیر و زیبایی‌هایش را به رخ بازدیدکنندگانش می‌کشد! اما جالب است بدانید که زبان طبیعت برای همه یکسان نیست! راهنمای گردشگری طبیعت گردی می‌تواند تمام گفته‌های اسرارآمیز طبیعت را درک کند و شما را به دیدن مکان‌هایی ببرد که پای کمتر کسی به آنجا رسیده.

همچنین برنامه‌ریزی مسیر، پیدا کردن اقامتگاه، کافه، رستوران، فروشگاه مواد غذایی و... هم در دل طبیعت فقط از یک متخصص حرفه‌ای ساخته است. تور لیدر طبیعت گردی با تمام زیر و بم آن منطقه آشنا است و درباره گونه‌های گیاهی، جانوری، آبشارها، صخره‌ها، نواحی امن و مناطق ممنوعه اطلاعات کافی دارد؛ بنابراین با حرکت‌های حساب شده گردشگران را به دیدن مناطقی می‌برد که خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

البته وظایف تور لیدر طبیعت گردی محافظت از اکوتوریسم زمین و جاذبه‌های طبیعی هم هست. یک لیدر حرفه‌ای می‌داند که صدها و حتی میلیون‌ها سال زمان برای شکل گرفتن یک جاذبه طبیعی منحصر به فرد زمان نیاز است. وی عناصر آسیب زننده طبیعت را می‌شناسد و گردشگران را به نحوی همراهی می‌کند که طبیعت هیچ آسیبی نبیند!

 

جاذبه‌های طبیعت را با زبان خودش بشناسید

ویژگی راهنمای طبیعت گردی چیست؟

اگر از دیدن طبیعت لذت می‌برید و ماجراجویی بخشی از زندگی شما شده، می‌توانید برای مدیریت تورهای طبیعت گردی  شانس خودتان را امتحان کنید. در ادامه مطلب ویژگی‌هایی که یک راهنمای طبیعتگردی باید از آن‌ها برخوردار باشد را ارائه کرده‌ایم.

  • رهبر بودن و توانایی هدایت اعضای تیم در مسیر درست
  • مربی و آموزگار بودن و آموزش دادن نکات سفر به گردشگران
  • سفیر طبیعت بودن و برقراری ارتباط موثر بین گردشگران و جاذبه‌های طبیعی
  • میزبان سفر بودن و توانایی پذیرایی عالی از مهمانانی که برای دیدن طبیعت آمده‌اند
  • داشتن دانش کافی درباره محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی و انتقال آن به دیگران
  • علاقه‌مندی به طبیعت و معرفی جاذبه‌های پیدا و پنهان آن
  • فن بیان قوی و داستان‌سرایی برای معرفی طبیعت
  • شوخ‌طبع و صبور بودن و همراهی کردن اعضای تیم مانند یک خانواده
  • به حریم خصوصی دیگران احترام گذاشتن و اجازه مکاشفه دادن به گردشگران
  • توانایی برنامه‌ریزی برای سفر، محل اقامت، غذا و...

 

یک راهنمای طبیعت گردی حرفه‌ای و همه فن حریف است

چالش های پیش روی یک راهنمای طبیعت گردی چیست ؟

هر شغلی با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است. درباره راهنمایان طبیعت گردی هم این موضوع صدق می‌کند. کسانی که می‌خواهند در این شغل مشغول به کار شوند، باید با چالش‌های ریز و درشتی که در این مسیر برایشان وجود دارد هم آشنا باشند.

  • کسب مدرک تور لیدری طبیعت گردی
  • آشنایی با زبان محلی مردم ساکن در آن منطقه
  • انجام کارهای مختلف به صورت هم‌زمان
  • توانایی مدیریت بحران در مواقع نیاز
  • فصلی بودن شغل تور لیدری
  • امکان سفرهای طبیعت گردی آزادانه‌تر برای تورلیدرهای آقا
  • عدم توجه گردشگران به توصیه‌های لیدر و حضور در مناطق ممنوعه
  • نیاز به آموزش و کسب تجربه برای موفقیت در این شغل
  • تاثیرپذیری گردشگران از سایر لیدرهای غیرحرفه‌ای و ترس از رویدادهای طبیعت گردی

 

برای تور لیدر طبیعت گردی شدن باید صبور و تلاش‌گر باشید

چطور راهنمای طبیعت گردی حرفه ای پیدا کنیم ؟

پیدا کردن تور لیدرهایی که سفرهای محلی و فرهنگی ترتیب می‌دهند ساده‌تر از پیدا کردن راهنماهای طبیعت گردی حرفه‌ای است. چون کسانی می‌توانند در این شغل فعالیت خوبی داشته باشند که طبیعت، گیاهان، جانوران و... را به خوبی بشناسند. این شناخت در روزهای اول می‌تواند با مطالعه به دست بیاید؛ اما با توجه به اینکه طبیعت پویا است، هر لحظه ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای در سفر رخ دهد! طوفان، سرما، باران و... از جمله مواردی هستند که می‌توانند به طور اتفاقی شروع شوند و روی سفرهای طبیعت گردی تاثیرگذار باشند.

هر چقدر راهنمای طبیعت گردی بیشتر سفر کند و بیشتر با گردشگران مختلف همسفر شده باشد می‌تواند تورهای باکیفیت‌تری را برگزار می‌کند؛ اما چطور می‌توان گردشگران علاقه‌مند به طبیعت را پیدا کرد و تورهای متنوع طبیعت گردی را انجام داد؟ یا بالعکس، علاقه‌مندان به کشف طبیعت چطور می‌توانند با تور لیدرهای حرفه‌ای همسفر شوند؟

ما علاقه‌مندان به طبیعت گردی را با هم همراه می‌کند. از طریق این وب سایت می‌توانید خودتان را معرفی کنید و گردشگرانی که به طبیعت علاقه‌مند هستند را با سفرهایتان همراه کنید. یا از طریق معرفی راهنمای طبیعت گردی حرفه‌ای اکوتور و  لیدرهای فعال در این زمینه را بشناسید و به راحتی در تورهای طبیعت گردی دلخواهتان شرکت کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.