Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی
Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی

دریاچه لزور ، چهارمحال و بختیاری در تهران


با شنیدن نام دریاچه شاید هر شهری به ذهنتان برسد الا تهران. اما در همین تهران و در ۱۶۵ کیلومتری شمال شرقی این شهر، در میان رشته‌کوه‌های البرز، بعد از اینکه یکی از مرتفع‌ترین قله‌های این رشته کوه را دیدید، پشت سرش یکی از معجزه‌ های طبیعت و جهان هستی، شما را انتظار می کشد. دریاچه لزور که به نام سد سیاه رود نیز شناخته می شود، از جمله دریاچه های تهران است و آب و هوای آن، در فصول گرم مثل تابستان و بهار، به مناطق اطراف چهارمحال و بختیاری شباهت پیدا می کند.

مسیر دریاچه لزور


اگر قصد دارید از لزور، این دریاچه ی شگفت انگیز و زیبا دیدن کنید، باید ابتدا به روستای لزور بروید. روستایی بکر وزیبا و یکی از بزرگترین روستاهای استان تهران، که لذت شما را از منطقه چند برابر می کند.

از تهران که به سمت جاده ی فیروزکوه حرکت می کنید، ۱۰ کیلومتر مانده به فیروزکوه، یک پمپ بنزین به نام نمرود مشاهده می کنید. بعد از رد کردن پمپ بنزین، سه راهی لاسم را در سمت چپ می بینید که به سمت شمال می رود. از آنجا به سمت ارجمند می روید. بعد از ۲۷ کیلومتر، به ارجمند می رسید. بعد از رد کردن روستاهای شادمهن و اهنز به روستای لزور می رسید و از آنجا تا دریاچه لزور را پیاده روی می کنید.

چه زمانی برای بازدید از  این دریاچه مناسب است؟

فصولی که اصولا طبیعت گردان برای بازدید از این منطقه پیشنهاد می کنند، فصول گرم(بهار و تابستان) به دلیل آب و هوایی که شبیه به چهارمحال و بختیاری پیدا می کند، سرسبزی دشت ها و پرآبی رودخانه ها و همچنین پاییز، به دلیل رنگ های قشنگی که این منطقه دارد، پیشنهاد می شود.

نکات کاربردی برای رفتن به دریاچه لزور

  • اگر دلتان پیاده روی بیشتر می خواهد، می توانید از دو مسیر که یکی از آنها مسیر امامزده خوشنام است و مسیر دیگری که به جاده ی لاسک میرسد را پیشنهاد می کنیم.
  • از مسیر روستای لزور برای رفتن به تنگه واشی نیز استفاده می شود.
  • اگر وسیله شخصی ندارید، میتوانید از ترمینال شرق تهران، اتوبوس های فیروزکوه را سوار شوید. در سه راهی لاسم پیاده شده و از آنجا با ماشین هایی که در مسیر رفت و آمد دارند، به سمت ارجمند بروید.
  • قبل از رفتن به منطقه دریاچه لزور کوله پشتی، کفش مناسب و لباس گرم را همراه خود داشته باشید. همچنین مواد موردنیازتان را از روستای ارجمند خریداری بفرمایید.

گردآوری : نگار پیرحیاتی

مهمترین چیزها در کمپینگ

مهمترین چیزهایی که هنگام کمپینگ در زمستان باید در نظر بگیرید
نکاتی برای ایجاد کمپ در برف:
نقطه ای انتخاب کنید که از باد و خطر بهمن در امان باشد، سپس از طریق برف روبی محل خود را آماده کنید.
آب به اندازه بنوشید و کالری زیادی بخورید: تغذیه مناسب و هیدراتاسیون به گرم شدن شما کمک می کند. صبحانه و شام داغ و مغذی بخورید و و ناهار و میان وعده را غذای آماده سرو کنید. مطمئن باشید که در طول روز بدنتان آب کافی داشته باشد.
از تجهیزات مناسب کمپینگ در زمستان استفاده کنید:
 به یک چادر محکم، یک کیسه خواب گرم، دو پد خواب و اجاق مناسب برای هوای سرد نیاز دارید.
لباس های گرم تری همراه بیاورید:
 لباس های نسبتا سنگین، شلوار پشمی، کت پف دار و یک ژاکت و شلوار ضد آب مناسب هستند. سایر البسه مانند جوراب گرم، کلاه، دستکش و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید.
جلوگیری از آسیب های سرد:
سرمازدگی و هیپوترمی در طول کمپ در زمستان نگرانی های اصلی هستند. یاد بگیرید چگونه از آنها اجتناب کنی
نکات دیگر:
 خوردن غذا، پر کردن یک بطری با آب گرم و بالا پایین پریدن راهنمایی های مفیدی برای گرم ماندن در یک شب هستند.

یورد کمپ

بزودی آغار به کار{ یورد کمپ } به آگاهی دوستداران کمپینک و طبیعت گردی خواهد رسید

تمامی تور های این بخش استاندارد بوده و با بررسی شرایط محیطی ، اجتماعی ، تخصصی و ایمنی کامل و  توجه به آب و هوای مناطق چهار فصل ایران بزرگ با همکاری چندین آژانس گردشگری معتبر شیراز ، کشور و باشگاه کوهنوردی و طبیعت گردی شیراز جوان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد