Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی
Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی

نقش ورزش روی پوست

آثار پیری

یکی از مزیت هایی که ورزش برای افراد به همراه دارد تقویت و جوانسازی پوست صورت می باشد. معمولاً افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند دیرتر از سایر افرادی دیگر آثار و علائم پیری بر روی صورت و بدن آنها ظاهر می شود

معمولا افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند دیر تر از سایر افرادی دیگر آثار و علائم پیری بر روی صورت و بدن آن ها ظاهر می شود. همچنین این دسته از افراد دارای ویژگی های بسیار مثبتی بر روی پوست مانند طراوت، شادابی و نشاط می باشند.


ورزش و جلوگیری از بیماری قلبی

 ما باید برای حفظ سلامت بدن ورزش کنیم و نقش ورزش کردن به عنوان عاملی برای جلوگیری از افزایش وزن، ساخت عضلات، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت و حتی درمان، به اثبات رسیده است. اما امروزه پزشکان بر این باورند که ورزش کردن علاوه بر این مزایا، نقش مفیدی در سلامت پوست بدن افراد هم دارد .

پوست شفاف با ورزش کردن

هنگامی که ضربان قلب تان افزایش می یابد، رگ های خونی شروع به انبساط کرده، میزان خون بیشتری را به سایر نقاط بدن پمپاژ می کنند که این کار باعث میشود اکسیژن و مواد لازم به همه قسمتهای بدن از جمله صورت رسانده شود و در نتیجه باعث شفاف شدن آن می شود. اثر آن به خصوص تا یک ساعت پس از اتمام تمرین ها به خوبی دیده میشود


ورزش و رفع آکنه

ورزش منظم همچنین به افزایش تعریق پوست منجر شده و این اثر خوبی در نرم شدن پوست و پیشگیری از شکنندگی آن دارد. افرادی که هنگام ورزش پیاده روی طولانی میکنند، چهره بشاش تری دارند و رنگ پوست آنها روشن تر است و در صورتی که مبتلا به آکنه شوند، درمان آکنه در این افراد راحتتر است.

اگر شما هم قصد دارید پوست شاداب، جوان و صافی داشته باشید، می‌توانید با ورزش کردن، به این مهم برسید.


افزایش تولید کلاژن

ورزش موجب افزایش تولید طبیعی کلاژن که نوعی بافت پیوندی است، شده و به جوان شدن پوست بدن منجر می شود. در افراد تنبل و کسانی که ورزش نمی کنند، تعداد فیبروبلاست ها که محرک تولید ماده کلاژن در پوست هستند، کمتر است و منجر به زود پیر شدن می شود. در این افراد، پوست به سرعت تیره و چروک می شود. همچنین به طور معمول پوست افرادی که استرس زیادی دارند، به خصوص کسانی که دچار آکنه هستند، تیره است اما ورزش به کاهش این تیرگی کمک می کند ورزش منظم به افزایش تعریق پوست منجر شده و این اثر خوبی در نرم شدن پوست و پیشگیری از شکنندگی آن دارد 


ورزش و جلوگیری از بیماری پوستی

ورزش کردن می‌تواند از بروز بیماری‌های مختلف پوستی جلوگیری کند. ساخت کلاژن و همچنین فیبرهای محافظ باعث می‌شود چین و چروک بر روی پوست انسان نقش نبندد و خطوط ناشی از افزایش سن، بر پوست به وجود نیاید. معمولا افرادی که نسبت به بروز جوش و آکنه می‌شوند، بیشتر از مزایای ورزش کردن برخوردار خواهند شد.


فواید ورزش صورت

ورزش های صورت، حرکاتی که به خصوص برای تونیسیته عضلات طرح ریزی شده اند، آنچنان که تصور می شود، به سلامت پوست کمک نمی کند. این ورزش های صورت اغلب با وسایلی انجام می شود که در دهان و روی صورت قرار می گیرد، در حالی که تحریک عضلات با ورزش کردن اگر چه به صورت کششی است اما به صورت طبیعی انجام می گیرد و طی ورزش به صورت مداوم و دایمی صورت می گیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.