Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی
Shiraz Mountain

Shiraz Mountain

شیراز کوه فروشگاه آنلاین سازبرگ طبیعت گردی ، کمپینگ ، گردشگری ، کوهنوردی و حفاظت و ایمنی

منطقه ییلاقی شاندیز در نزدیکی مشهد

منطقه شاندیز در 37 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد. این شهر که در سال 1384 به عنوان تنها منطقه نمونه بین المللی گردشگری ایران شناخته شده است، دارای پوشش گیاهی انبوه و متراکمی از درختان و فضای سبز مناسبی است.

این منطقه به دلیل قرار گرفتن در دامنه های شمالی سلسله ارتفاعات بینالود و برخورداری از آب و هوای معتدل، آب فراوان و باغ های وسیع و مناظر طبیعی دیدنی یکی از کانون های عمده مسافران و گردشگران در شهر مشهد و سراسر ایران به حساب می آید.

ارتفاعات بینالود خراسان نیز در جنوب این شهر واقع شده و قله شیرباد در زشک شاندیز نیز مرتفع ترین نقطه استان خراسان رضوی به شمار می آید.

نماد شهر شاندیز درخت چنار 2700 ساله این شهر است که زمانی به عنوان نشان شهرداری شاندیز به کار می رفته است.

مهمترین محصول تولیدی باغی در این شهر گیلاس است. در فصل بهار شکوفه درختان گیلاس که عمده درختان این منطقه را تشکیل می دهد زیبایی خاصی به آن داده و یکی از دیدنی های این استان به شمار می رود.

مهمترین مراکز تفریحی و دیدنی شهر شاندیز عبارتند از پارک جنگلی شاندیز در غرب شهر شاندیز، مجموعه توریستی رفاهی تفریحی گلستان شاندیز، روستاهای سردسیر و خوش آب و هوا و سرسبز ابرده و زشک از توابع شهر شاندیز، پیست اسکی ابرده و ...

از اماکن تاریخی این شهر نیز می توان به آرامگاه شیخ حافظ ابردهی (از مهمترین شیوخ خطه توس)، رباط تاریخی ویرانی شاندیز، درخت چنار کهن شاندیز، سنگ نگاره های شتر سنگ درخت بید شاندیز اشاره کرد.

اگر به مشهد سفر کردید دیدن این منطقه زیبا را از دست ندهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.